dinsdag 30 augustus 2016

Van vakantiegevoelens naar Femke Halsema

Met de zomerzon nog in mijn hoofd neem ik plaats achter mijn computer. Terwijl ik ontspannen achterover zak, loopt mijn mailbox vol. 50 mails. 70 mails. 100, 130... de vakantiegevoelens verdwijnen linea recta naar een andere planeet. 130 mailtjes en die wachten allemaal op antwoord. Ik stroop mijn spreekwoordelijke mouwen op en zucht eens diep. Daar gaan we.

Naar mate de mailtjes worden doorgespit, maakt de spontane burn out plaats voor opwinding. Oja! Dat was ik aan het doen voor ik in de vergetelheid van de grote vakantie belandde. Gut, dat project is al bijna. En hoera... dat gaat door!

Met een rotgang werk ik me door deadlines voor het Europees Filmfestival, nieuwe aanvragen voor het seniorenproject Dag en Dauw (waarmee we naar Alkmaar Zuid gaan), Kunst tot de Nacht op 9 september en de geweldige campagne Nederland Leest in de maand november. Femke Halsema heeft toegezegd, zij komt op 7 november naar Heerhugowaard. En ook het provinciale slotdebat van deze landelijke themamaand ligt op het bordje van de programmeurs van Bibliotheek Kennemerwaard. Samen met Theater de Vest en de Stadsambassade halen we theatermaker Lucas de Man naar Alkmaar en ga nog maar even door.



Mijn collega's hebben ook niet stil gezeten, zie ik in onze digitale agenda. Het programma voor het najaar zit bomvol mooie, nuttige, grappige en gezellige evenementen. Voor jong en oud. In vrijwel alle vestigingen is wel wat te doen, want de bibliotheek is niet alleen voor het lenen van boeken. Dat is nog steeds het beeld en wij doen keihard ons best dat beeld te veranderen. Dat ik daar dan 130 mailtjes voor nodig heb, zo direct na mijn vakantie, dat neem ik dan maar voor lief. Het nieuwe seizoen is begonnen! En ik heb er zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten