dinsdag 1 november 2011

In een notendop



Indruk maken
Afgelopen maand had ik tijdens de rondleidingen van de brugklassers veel Turkse kinderen die ik vertelde over de eeuwenlange overheersing van het Ottomaanse (Turkse) Rijk over het Westen. Dat rijk verloor zijn positie door geldleningen om hun oorlogen te betalen. Waar hebben we dat meer gehoord? Hoe ik dat allemaal wist wilde een jongetje weten. Ik had net het boek van J.L.G.van Oudheusen "De geschiedenis van het Midden Oosten in een notendop"gelezen in verband met mijn reizen naar het Midden Oosten de afgelopen 8 jaar.

Midden Oosten
De geschiedenis van het midden-Oosten is heel complex en oefent een grote invloed uit op onze hedenbdaagse maatschappij. Om iets meer over dit onderwerp te weten te komen biedt de serie "In een notendop" een uitgelezen antwoord. Dit deeltje brengt je alles bij wat je wil weten bijvoorbeeld het verschil tussen sjiieten en soennieten, belangrijk voor het hedendaagse conflict in Irak. Ook de onstaansgeschiedenis van Israel en het conflict met de Palestijnen komt uitgebreid aan bod. In 2007 is en herziene en geactuliseerde versie uitgekomen.

In een notendop
In een notendop is een serie informatieve boeken van Uitgeverij Bert Bakker. De serie informeert de lezer in gemiddeld 150 pagina's in een voor leken begrijpbare taal over uiteenlopende onderwerpen zoals boeddhisme, fysica, de kosmos, de geschiedenis van de Nederlandse literatuur Entertaiment op internet enz. De boeken zijn geschreven door wetenschappers en andere exeperts.
De bibliotheek heeft de meeste delen in de collectie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten