dinsdag 10 juli 2012

Bijzonder en een beetje vreemd

Heb je ooit wel eens gehad dat je een boek zag en dat je geen idee had waar het verhaal heen zou gaan?Dat had ik met het boek 'de bijzondere kinderen van mevrouw Perigrine'. Het boek straalt een heel bijzondere sfeer uit en dat was voor mij een reden om het te moeten lezen.
Het boek is heeft een heel bijzondere foto op de voorkant en in het boek vind je geheimzinnige zwart-witportretten, die allemaal het verhaal compleet maken. Ik las van foto naar foto. 
Het verhaal is spannend, magisch en toch ook realistisch. Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat dit boek door Amazon is uitgeroepen tot het beste Young-Adultboek van 2011.
Het verhaal gaat over Jacob die een bijzondere band heeft met zijn opa. Opa vertelde altijd verhalen over zijn jeugd in een weeshuis voor bijzondere kinderen. Hij was daar terecht gekomen toen hij als joods jongetje vluchtte voor de Duitsers.
Al de kinderen in het weeshuis zijn bijzonder en Mevrouw Peregrine beschermdt de kinderen met hart en ziel. Nadat Jacob zijn opa dood gaat (of wordt hij vermoord?) Gaat Jacob met zijn vader naar Wales, naar de plek waar het weeshuis eens gestaan moet hebben. Vanaf dan gebeurt er veel, een tijdlus, gevaarlijke monsters en de bijzondere kinderen. Ligt het aan Jacob of bestaan deze kinderen echt? Het boek is zo goed geschreven dat je het niet kunt wegleggen.Het boek gaat in 2013 verfilmd worden door Tim Burton, dus dat belooft wat!
Ben je ook nieuwsgierig geworden?
Jolanda

2 opmerkingen:

  1. Ik ben door het lezen van jouw post erg nieuwsgierig geworden naar dit boek. Ga het dan ook plaatsen op mijn digitale verlanglijst. Ik vind dat jullie erg leuke en informatieve posts plaatsen. Beroepsmatig ben ik op jullie blog terechtgekomen en ik moet zeggen dat het er echt goed verzorgd uitziet. Wat mij interesseert is de vraag of jullie volgers(en hoeveel)hebben.
    Met een collegiale groet,
    Elja Franken
    BibliotheekDeGroeneVenen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het compliment! We hebben geen vaste volgers, maar de berichten worden tussen de 20 en de 65 keer bekeken. Dat is dus een mooie score!
    Veel plezier met het lezen van het boek.
    jolanda

    BeantwoordenVerwijderen