vrijdag 2 oktober 2015

Aanraders voor en door u

Aanraders
Nieuw vanaf nu in de bibliotheeklocaties Alkmaar Centrum en Heerhugowaard: Aanraders voor en door u!

Heb je een prachtig boek gelezen, een mooie film gezien of bijzondere muziek beluisterd uit onze collectie?
Wil je dit graag delen met andere bezoekers, vul dan een Aanrader boekenlegger in en vertel kort waarom het materiaal de moeite waard is om te lezen. De Aanraders kun je halen bij de servicebalies.

Mijn aanraders
Ik begin maar meteen met vier van mijn favorieten:
Gewist van Marco Kunst: een lekker leesbaar science fiction boek van de Nederlandse schrijver Marco Kunst die voor dit boek het Charlotte Köhler Stipendium kreeg.
Een planeet in je hoofd van Sally Gardner: deze dystopie dingt mee naar de Jonge Jury 2016 en heb ik uitgebreid besproken in dit blog
Orange is the new black, de Netflix-hitserie over Piper Kerman die 10 jaar na een begane drugsmisdaad alsnog de gevangenis in moet, de serie en het boek heb ik beiden eerder besproken.
De Zweedse tv-serie Real humans, waarvan ik met smart op seizoen 3 wacht. De centrale vraag is of de hubots (humanoïde robots) zelfbeschikkingsrecht hebben en zelfbewust zijn.

Gewist van Marco Kunst kun je reserveren

Lees Een planeet in je hoofd van Sally Gardner!

De tv-serie Orange is the new black en het boek van Piper Kerman zijn de moeite van het kijken en lezen waard.

Wat maakt een mens tot mens? Die vraag wordt besproken in Real humans.

Sanneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten