dinsdag 21 april 2015

Death Proof, een film van Quentin Tarantino

Al een aantal maanden hebben wij geen t.v meer. Dat is gekomen na onze verhuizing. Alle aansluitingen zitten er maar we hebben er geen zin meer in, we willen dat grote scherm niet meer aan de muur, niet meer in huis. We missen het niet, totaal niet. Heel soms dan denk ik wanneer ik 's avonds op de bank plof, nu had ik anders de tv aangezet en misschien wel al zappend alle kanalen langsgegaan.
Wel haal ik tegenwoordig een flinke stapel dvd's want het is soms toch lekker om even een filmpje te kijken.
Ja de ene film is leuker dan de andere en eigenlijk gebeurt het niet zo vaak dat we een film echt helemaal leuk, goed of te gek vinden maar deze film was echt tof! Wel zoals een collega zegt: "keihard".




Tarentino's bekendste films zijn Reservoir Dogs (1992) en Pulp Fiction (1994) een kenmerk van zijn films vind ik dat het niet voorspelbaar is en het is ook altijd wel extreem. Zo ook Death Proof uit 2007, een film die als een wervelstorm voor je uit raast en je af en toe keihard in je gezicht slaat.
Waarom ik deze film leuk vind? Moeilijk om dat precies te zeggen, want het zijn niet de dialogen.Misschien het goede camerawerk?  Ik denk dat het in vaart zit, afgewisseld door een loomheid van nietsvermoedende slachtoffers. Het is spannend, er zijn achtervolgingen en daar hou ik niet eens van! Het zijn oude auto's die zijn wel mooi een prachtig rood leren interieur, het zijn mooie beelden en soms heel afschuwelijk, vooral het close-up filmen van het eten van een vette hamburger hap, bah!
De meningen over deze film zijn dan ook zeer verdeeld, of je vind het leuk of vreselijk, iets er tussenin is volgens mij niet mogelijk.
De beelden zijn een beetje ouder gemaakt, het lijkt een oude film een beetje retro. De soundtrack is geweldig en juist door het gebruik van oude(re) muziek en de ouder gemaakte beelden is het moeilijk in te schatten uit welk jaar hij komt. Top film! Vooral veel vermaak, niet meer dan dat en dat is in dit geval prima.


Death Proof reserveren kan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten