vrijdag 19 april 2013

Alles is zo..... je weet wel

In verwachting

Toen ik zwanger was, bleek Daphne Deckers ook in verwachting. Ze schreef daar een boek over, die ik direct gelezen heb. Na de geboorte, schreef ze weer een boek. Ik lezen; ik was inmiddels ook moeder. Het ontstaan van het gezin heb ik met haar meebeleefd, vergeleken met ons gezin, herkenning gevonden, op ideeen gebracht of juist niet. Ze heeft kinderboeken geschreven, bijvoorbeeld over Marijn, die ik heb voorgelezen, en die mijn kinderen op een gegeven moment zelf hebben gelezen.

Eerste roman

En nu dan haar eerste roman, alles is zoals het zou moeten zijn. Begrijpelijk dat ik die direct gelezen heb. En, nu ik die uit heb... ja, en nu? Het is zoals het is, zeggen ze dan. Het is een leuk boek, maar...  en dat is het, maar... ik weet het niet. Ik vond het zelf een tikkie te, net even te overdreven allemaal. Wel grappig, de humor is duidelijk aanwezig. Misschien in sommige delen teveel aanwezig? Toch is het verhaal op zich geweldig.

Inhoud

Waar het over gaat? Het begint met de bevalling van Iris die nog na ligt te hijgen en dan de geweldige vraag krijgt: Weet je zeker dat dit kind van mij is? Niet helemaal " zoals het zou moeten zijn". Ze veranderd op slag de naam van het kind en gaat ervoor. Met behulp van haar vriendinnen en haar moeder vind ze nieuwe kansen, uitdagingen en misschien wel een nieuwe man.

Reserveer Alles is zoals het zou moeten zijn van Daphne Deckers in de catalogus van de bibliotheek.

Reserveer de boeken van Daphne Deckers over zwanger zijn en opvoeding in de catalogus van de bibliotheek.

Ik ben benieuwd wat je mening is, laat het me weten!
Irene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten