vrijdag 4 mei 2012

Wat die katten al niet hebben!!!!!!

Wij zijn er thuis nu een half jaar achter dat onze zoon asperger heeft. Pas afgelopen zomer ben ik me in de materie gaan verdiepen, asperger, ADHD, ADD, ppd-nos en andere vormen van autisme. Het boekje Alle katten hebben asperger van Kathy Hoopmann is uitermate geschikt om samen te lezen met kinderen vanwege de sprekende foto's van de katten. Mijn zoon is begonnen het zelf te lezen en had duidelijk herkenning en mijn dochter heeft  in eerste instantie alleen maar uitgeroepen: Achhh, wat schattig...... totdat ze de 1 of 2 regels tekst erbij ging lezen. Ze zaten samen op de bank, mijn kinderen, en het was mooi om te merken dat ze er zo mee bezig waren. Begrip voor elkaar, voor jezelf.....

In deze serie is ook het boekje alle honden hebben ADHD uitgebracht. Aan de hand van foto's van honden wordt uitgelegd hoe kinderen met ADHD kunnen zijn. Zo kun je kinderen (maar ook volwassenen) op een toegankelijke manier iets leren over ADHD of asperger.


Het is dus geen wetenschappelijke uitleg over het fenomeen asperger of ADHD, dat zeker niet, maar het wordt op een overzichtelijke, eenvoudige en begrijpelijke manier aangeboden en uitgelegd, zeker een aanrader voor scholen of buitenschoolse opvang om samen met de kinderen door te nemen!
Wat mij betreft mogen er meerdere boekjes verschijnen in deze serie, over de verschillende vormen van autisme. De herkenning zal sprekend zijn.

Reserveer alle katten hebben asperger en alle honden hebben ADHD in de catalogus van de bibliotheek.

Irene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten