vrijdag 27 april 2012

Thrillers

Dagbehandeling van Franck Thilliez.
Een ontzettend spannend, maar ook krankzinnig boek. Het verhaal begint in 1982 in Shatila, Libanon. Journalist Claude Dehaene is daar tijdens de oorlog. Hij duikt onder bij een gezin. Dan gebeurt er iets traumatisch. Claude ziet alles en kan uiteindelijk vluchten naar Frankrijk. Hij praat nergens over. Verhuisd van Parijs naar het platteland. Hij begint een nieuw leven met vrouw en kinderen. Jaren later in 2004... verdwijnt er een man - hij blijkt te zijn ontvoerd en heeft geen idee waarom.

In 2007 zit Alice Dehaene, dochter van Claude, bij haar psychiater. Zij heeft een complexe persoonlijkheid. Alice heeft last van zwarte gaten in haar leven. Op bepaalde momenten weet zij niet meer wat er is gebeurd en waar zij was. Door de behandeling van haar psychiater, Luc Graham, komt er van alles los. Alice gaat op onderzoek uit. Wat is er aan de hand? Ik kan verder niet veel meer vertellen omdat ik dan clues weggeef. Maar ik vind het een aanrader. Al is het ook wel wat gruwelijk.


Jo Nesbo
Een Noorse Schrijver van misdaadverhalen met in de hoofdrol de aan drank verslaafde rechercheur Harry Hole. Nemesis; De vleermuisman; De sneeuwman. Super spannend en zo goed bedacht. Ik vind het boek De Verlosser een van de beste van Jo Nesbo. Het plot is zo ingenieus! Ik heb er lang over nagedacht.

De boeken zijn afzonderlijk te lezen, maar het karaker van Harry Hole wordt steeds uitgediept. Daarom is het aan te raden de boeken in volgorde van uitgave te lezen. Veel leesplezier!


Evelyne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten