dinsdag 13 juni 2017

Zomerplaat 2017

Zomer uit Schotland
In het rijtje 'Landen waar ik wel wil wonen (ooit)' staat Schotland strak op de eerste plaats, niet in het minst omdat ik er in een grijs studie verleden gewoond heb. Favoriete Schotse band is al ruim 25 jaar Texas, met frontzangeres Sharleen Spiteri.
Ik kan niet zeggen wat mijn favoriete album is, wel dat het album The Hush uit 1999 mij altijd aan de zomer doet denken.
Daar is nu een tweede zomeralbum bijgekomen, Jump on board.



Jump on board
De stijl van Texas kenmerkt zich door allerlei invloeden: van Motown, rootsrock en blues naar pop. Het nieuwe album heeft zelfs vleugjes disco in de nummers verwerkt.
Bijna elke dag draai ik dit album, want (ondanks enkele liefdesverdriet nummers) ik word er erg blij van.
Én omdat Texas in november optreedt in Tivoli Vredenburg en er natuurlijk wel naar hartenlust meegezongen moet worden. Eén van de topnummers is het uptempo Tell that girl, waardoor je vanzelf uit volle borst mee gaat zingen:



Luisteren in de zomer
Via Muziekweb kun je The Hush aanvragen
Bijna aanwezig in onze vestigingen is Jump on board, je kunt dit album al bestellen!
Wil je genieten van een vrolijk popconcert met zware Schotse accenten, bestel dan je kaarten bij TivoliVredenburg

Sanneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten