dinsdag 27 juni 2017

Casa Familia

Casa Familia

Als ik vakantie heb doe ik mezelf altijd een boek cadeau. Ook al heb ik een gigantische boekenkast (de bieb) tot mijn  beschikking, ik vind het ook leuk om mijn eigen boekenkasten af en toe aan te vullen met iets nieuws. In de boekwinkel stuitte ik op Casa Familia. Het had een uitnodigend omslag en de achterflap beloofde een spannend verhaal. De  schrijversnaam kwam me vaag bekend voor (naar later bleek had ik al eerder een boek van haar gelezen). De keuze was dan ook snel gemaakt. Nathalie Pagie debuteerde in 2013 met De toneelclub en hield daarna aardig de vaart erin. Want het jaar daarop verscheen De campus en in 2015 Paradijsvogels en een paar maanden geleden dus Casa Familia. 


Hoofdpersonen in dit boek zijn journalisten Tara Linders en Diego Martinez, die in Paradijsvogels al eerder hun opwachting maakten. Met hun collega's hebben ze een survivalweekend in de Belgische Ardennen. Voor Diego is dit de perfecte plek om zijn problemen thuis even te vergeten. Tara is niet zo'n groepsdier en gaat liever in haar eentje de hort op om de omgeving te verkennen. Als  ze zich ongevraagd met een knokpartij in de plaatselijke kroeg bemoeit krijgt ze te maken met een paar ongure types, die bepaald niet zitten te wachten op pottenkijkers. Per toeval stuit ze in het bos op een ondergrondse opslagruimte stuit, die vol staat met opgezette dieren en ze vindt er zelfs een kinderhand op sterk water. Journalist als ze is wil Tara dit tot de bodem gaan uitzoeken en neemt meteen vakantie hiervoor op. Hoewel zijn vriendin hier niet bepaald blij mee is (ze zouden net op vakantie  gaan) besluit Diego al snel Tara hierbij te gaan helpen. Niet lang daarna wordt ze gemolesteerd door een paar jongens die wraak wilden nemen en Diego opgepakt op verdenking van het plegen van een moord. Dit is  het begin van een hele reeks spannende ontwikkelingen. Hun speurtocht voert hen tenslotte naar Spanje, waar het tot een hele verrassende en bizarre ontknoping komt (ik zag hem in ieder geval niet aan komen).

Casa Familia is een aanrader voor iedereen die van spannende boeken houdt (en dat zijn er heel veel). Het leest makkelijk weg en naarmate het verhaal vordert wordt het steeds spannender. Je moet wel een klein beetje een sterke maag hebben vanwege de lugubere vondsten. Na het lezen van dit boek ben ik meteen naar de bieb gegaan om Paradijsvogels te gaan halen. Met nog een weekje vakantie voor de boeg moet het geen probleem zijn om dit boek ook weer bijna in één ruk uit te lezen.



Ook zin gekregen om dit boek te lezen? Reserveer hem dan hier in onze catalogus.

Gabrielle




Geen opmerkingen:

Een reactie posten