dinsdag 14 juli 2015

Zwangerschap- en babyboek(en)

Ik ben 4 weken geleden vader geworden. Vader van een prachtige dochter.
Wat een mooie gebeurtenis. Ik had van te voren niet kunnen bedenken dat het zo mooi zou zijn.

Natuurlijk zit ik net als mijn vrouw niet de hele dag op de roze wolk. Soms zijn er twijfels. Doe ik het wel goed. Het is immers een hele verantwoordelijkheid. Maar in hoofdzaak is het toch genieten.
Je baby is je nieuwe televisie, je kunt er de hele dag naar kijken.

Je kunt je eigenlijk niet voorbereiden op het vaderschap, maar je kan het in ieder geval proberen door er vast over te lezen. Ik heb me altijd verbaasd over de enorme uitgebreide collectie zwangerschaps- en babyboeken die de bibliotheek heeft. Maar ik begrijp nu wel dat het een onderwerp is waar je niet over uitgeschreven of uitgepraat raakt.

Veel boeken dus, heel veel boeken. Maar welke moet je nou hebben. Het zijn er gewoon teveel om ze allemaal te lezen.

Mijn vrouw en ik hebben veel plezier gehad aan Hét Zwangerschap- en babyboek dat onder redactie van Nikki Sims geschreven is. Het boek is vrolijk en mooi vormgegeven en geeft een feestelijke kijk op zwanger- en ouderschap. Het boek staat boordevol leuke feitjes en weetjes en geeft praktische tips over zwanger zijn, bevallen, verzorging, voeding en nog veel meer. Het boek is handig ingedeeld en het is ook leuk om er gewoon in te bladeren. Je komt steeds wel een onderwerp tegen waar je wat meer over wilt weten. En we kunnen voorlopig nog even verder vooruit met dit boek want naast de periode van de zwangerschap en de bevalling komt ook de verzorging en opvoeding tot kinderen van 3 jaar aan bod.


Natuurlijk zijn er bij de bibliotheek nog veel meer titels te vinden zoals de bestseller Oei, ik groei! van Hetty vand de Rijt, Jouw zwangerschapsbijbel van Anne Deans, De grote geboortegids van Mariël Croon, Perfecte moeders bestaan niet van Diana Koster en alle door onze verloskundige aangeraden titels van Beatrijs Smulders.

Wil je liever iets met humor dan zijn Help! ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt van Kluun en Krijg nou tieten van Claudia de Breij een goede keuze.

Ook speciaal voor mannen zijn er boeken over zwangerschap zoals het Zwangerschapsboek voor mannen van Gerard Janssen.
Echt teveel om op te noemen en voor elk wat wils.

Wat vond jij het beste boek over zwangerschap en bevallen en heb je er ook echt iets aan gehad? Welke zou jij aanraden?
Laat het ons s.v.p. weten.

Het Zwangerschap- en babyboek kunt je hier in onze catalogus reserveren.

Chris

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk om ervaringen van een kersverse vader te lezen.
    Veel geluk met- en vooral plezier van jullie roze wolk.
    collega Hanny Hoedjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lees ook vooral (regelmatig) in Oei Ik Groei. Op het moment dat je niet meer weet wat je met een huilend kind aan moet, ligt daar soms het antwoord. Heb ik erg veel aan gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de felicitaties en de tip. Inmiddels heb ik Oei, ik groei! ook geleend bij de bibliotheek. Het is inderdaad heel fijn om te weten wanneer de "sprongetjes" zich aanmelden en dat daardoor de nodige hangerigheid en huilbuien worden veroorzaakt. Dat geeft je net wat meer houvast.

    BeantwoordenVerwijderen