woensdag 18 december 2013

Kerstkadootje.

Kadootje
We zijn er allemaal in het achterhoofd wel mee bezig: Het Kerstkadootje.
Wat gaan we dit jaar doen, geven we onze naasten weer dat heerlijke geurtje, een klein sierraad of  een mooie kerstplaid voor op de bank..
Het valt niet altijd mee om origineel te zijn en zelf iets moois maken is niet voor iedereen weggelegd.
Bovendien waar draait het eigenlijk werkelijk om?

Alternatiefje
Ik heb een idee. Laten we maar zeggen: een alternatieve kerstgedachte.
Ik geef mijn naasten namelijk een 'belevenis'.
Hoe ik dat doe? Nou dat hoeft niet moeilijk te zijn.
Ik maak er gewoon iets heel moois van. Met muziek, kaarsjes, warmte, sfeer.
Met echte zelfgemaakte chocolademelk, een schaaltje met marshmellows, om te smelten...

Kerst-kers
En dan komt het: de kers op de taart, die de belevenis compleet maakt..
Ik leen een film. Ja ècht. Zo simpel is het!
Niet zomaar één, uiteraard, ik zou deze nemen.


Les Choristes is een heerlijke ontroerende gezinsfilm.
Met gevoel, met passie, met humor en kwajongenstaferelen.
Met vechten tegen de regels en met winst en verlies. Met toekomst en afscheid nemen.
Met een wonder en de werkelijkheid. En natuurlijk met heel veel mooie muziek!

Een belevenis, die zal blijven hangen, die nagalmt in je oren en je laat glimlachen in herinnering.
Die je samen laat zingen bij de opruim in de keuken...    

Strak plan
Dus mocht je zonder een strak kerstkadootjes - plan zitten, doe als ik.
Geef je liefsten een belevenis.
Het barst van dit soort belevenissen in je bibliotheek, dus wees ook rond de kerstdagen van harte welkom in onze warme huizen en kom snuffelen naar wat jouw liefsten raakt.
En - oh ja, als je er dan tóch bent, loop dan even langs ons winkeltje. Wie weet vind je er tóch nog een lief klein kerstkadootje, voor onder de boom...
Winkeltje

Alvast een fijne kerstvoorbereiding en maak er hele mooie dagen van!

Tanja.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten