vrijdag 8 februari 2013

Kriebels

Soms gebeurt het dat je wordt geraakt door een song. Meestal geheel onverwacht terwijl je je huis sopt, onder het koken of ergens onderweg in de auto.
Je hoort het nummer en je krijgt vlinders in de maagstreek. Ik ben een veelvraat als het muziek betreft en kan dus niet zonder.
Een paar weken terug overkwam het me weer: kriebels, vlinders; wie is dit? Dat wil ik hebben!
Tot mijn verrassing bleek heel Nederland al lang te zijn overspoeld met haar muziek door 'The Voice of Holland'. Nou ben ik niet zo'n televisiekijker, dus op zich is het niet verbazend dat ik haar niet kende. Maar een beetje verraden voelde ik me wel, door mezelf dan, wel te verstaan: hoe had ik dit kunnen missen?

Ik heb het over Sandra van Nieuwland en het nummer 'More', eerder uitgebracht door Usher in een up-tempo versie.
De 35-jarige Van Nieuwland heeft een stem als een klok, hier en daar een beetje rauw met wat scherpe kantjes.
In december kwam haar cd uit en inmiddels zijn er zo'n 100.000 over de toonbank gegaan. De bekende tracks op deze cd zijn prachtig (opnieuw) gearrangeerd tot jazz-achtige ballads.
Met de verkoop van haar album 'And More' heeft zij allang de nummer 1 van de hitlijsten bestormd. Hij bevat 10 covers en één bonustrack, door haarzelf geschreven, als het oplichten van een tipje van de sluier van wat komen gaat, zoals ze zelf zegt.
Een hype of een blijvertje? Ik zou het niet kunnen zeggen. Een ongekend talent, absoluut en van mij mag ze blijven.

Een album met bekende songs overgoten met een jazz-sausje.
Smullen wat mij betreft!


Je kunt de cd 'And More' reserveren vanuit de bibliotheekcatalogus.


Jeannette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten