dinsdag 30 oktober 2018

Mijn spannende luisterbieb top 3

Omdat ik dagelijks naar mijn werk een aardig eindje moet fietsen beluister ik graag een boek uit de Luisterbieb-app.



Mijn top 3:
1. De krijtman , het debuut van C.J. Tudor. voorgelezen door Louis van Beek. 
Een heerlijke spanning wordt er in dit boek opgebouwd en versterkt door een sinister muziekje tussendoor. Hier moest ik eerst even aan wennen maar het hoorde er na een tijdje helemaal bij. Eddie verteld afwisselend over heden en verleden waarbij een moord en krijtmannetjes uit het verleden nog steeds een rol blijken te spelen in zijn leven.

 


                                                   
2.De Oxen serie: De hondenmoorden, De schaduwmannen en Bevroren vlammen is een trilogie van Jens Hendrik Jensen voorgelezen door Marc-Peter van der Maas
Deze drie boeken heb ik in één adem afgeluisterd/uitgelezen. Het was zo spannend dat ik ook de papieren versie in huis heb gehaald om s'avonds op de bank verder te kunnen lezen.
Het draait om een oorlogsveteraan die zijn oorlogservaringen nooit heeft kunnen verwerken en onverwachts te maken krijgt met een moord waarna hij moet vluchten voor zijn leven. Bij alle intriges die zich in deze trilogie afspelen dacht ik regelmatig, dit zou misschien echt kunnen gebeuren....








3. Een dodelijk venijn van Fred Vargas voorgelezen door Johannes Sneekes
Mijn favoriete schrijfster weet iedere keer weer een heerlijk , humorvol boek met commisaris Adamsberg in de hoofdrol te schrijven. Vargas mixt  bijzondere stukjes geschiedenis met moord die Adamsberg en zijn team meestal op een ludieke manier oplossen. In dit deel zijn er in korte tijd drie oudere mannen dood gevonden na een spinnenbeet. Adamsberg voelt dat er meer achter zit....





Regelmatig stellen ze mij de vraag: hoor je het verkeer wel met je oortjes in? Ja zeker wel, soms is er zelfs teveel herrie door wind of autoverkeer, dan luister ik het fragment vaak een tweede keer. Als ik tussen het stadsverkeer fiets doe ik het luisterboek uit, dan is het me te druk.
Tip: ook fijn voor in het vliegtuig of in de auto en ik sprak laatst iemand die luisterde tijdens het strijken...

Veel luisterplezier!

Voor meer informatie over de luisterboeken app kun je kijken op de website van Bibliotheek online.

 Ingeborg Roos


Geen opmerkingen:

Een reactie posten