dinsdag 23 oktober 2018

Ladies of Soul

Ladies of Soul
Waarschijnlijk staan op de afbeelding hiernaast wel wat bekende gezichten voor je. En misschien ken je ze allemaal wel bij naam want de 5 dames hebben, ieder voor zich,  hun voetsporen ruimschoots verdiend. De gelegenheidsformatie Ladies of Soul is in 2013 opgericht en bestond in eerste instantie uit Berget Lewis, Trijntje Oosterhuis, Candy Dulfer, Edsilia Rombley en Glennis Grace. Sinds dit jaar maakt Trijntje officieel geen deel meer uit van de groep, maar ze heeft  nog wel een gastoptreden verzorgd. Voor mij is Trijntje de bekendste van het stel, omdat ik al een paar keer een optreden van haar heb bijgewoond. Maar ik ben fan van alle ladies en hun cd's zijn dan ook terug te vinden in mijn cd-kast thuis. Trijntje is bekend geworden als zangeres van de groep 'Total Touch' (waar ook Berget en haar broer Tjeerd deel van uitmaakten). Maar ook haar optreden bij de opening van de Arena in 1996 (ze zong toen het lied 'De zee') maakte op veel mensen indruk.
Edsilia en Glennis hebben beiden in de Soundmixshow (wie heeft dat niet gezien) gezeten en aan het Eurovisiesongfestival  deelgenomen (geldt ook voor Trijntje, maar die maakte toen vooral de tongen los door haar kledingkeuze). Candy Dulfer is saxofoniste, die al aardig wat van de wereld heeft gezien door haar optredens met o.a. Prince en Van Morrison. Maar ik moet zeggen dat haar zangstem ook niet slecht is. Glennis Grace heeft internationale ambities en wist het onlangs zelfs te schoppent tot de finale van 'America's got talent'. Een concert van de Ladies of Soul heb ik nog nooit bijgewoond, maar misschien gaat dat nog wel eens gebeuren. Want gezien hun grote successen met  deze concerten zie ik er niet snel een eind aan komen. Het concert wordt elk jaar ook uitgezonden op Ziggo en verschijnt cd en dvd.
Elk jaar vragen ze een aantal artiesten een gastoptreden te verzorgen. Op deze editie van vorig jaar zijn dat de Amerikaanse soul-, jazz- en gospelzangeres Oleta Adams en zanger Alain Clark. Hun concerten bestaan bijna altijd uit covers van bekende nummers en zijn een mix van pop, funk, soul, R&B en soms hiphop. Als ik de cd weer eens beluister of de dvd heb opgezet, ben ik daarna vaak automatisch in een betere stemming dan daarvoor. Ik word er vrolijk van.




Wil je meer van deze muziek luisteren en zien, dan kan je hier de dvd reserveren.


Gabrielle




Geen opmerkingen:

Een reactie posten