zondag 7 december 2014

Arne en Carlos

Alle sinterklaasboeken zijn weer opgeruimd en de boeken voor Kerst staan nu weer in de bibliotheek. Het zijn voornamelijk kinderboeken met kerstverhalen maar er zijn ook boeken voor volwassenen. Meestal zijn het boeken met creatieve ideeën voor kerstkransen, versiering en de steeds minder voorkomende kerstkaarten.
Het meest bijzondere boek uit deze collectie vind ik het boek van Arne en Carlos. Het zijn twee breiende mannen die in dit boek allerlei kerstballen met Scandinavische patronen maken.  Ik weet niet wat ik nou het meest bijzondere vind, het feit dat het breiende mannen zijn, of omdat het mij ontzettend moeilijk lijkt om deze kerstballen te maken. In ieder geval word ik altijd vrolijk van hun boeken en krijg bijna zin om de breipennen te pakken. Ik ben alleen zelf geen breier maar ik haak. Granny squares om precies te zijn. Misschien ga ik me ook ooit eens storten op de Scandinavische stijl want Arne en Carlos maken echt hele mooie dingen.
Ze hebben verschillende boeken uitgebracht met onder andere patronen voor poppen, sloffen en andere kledingstukken.

Ook zelf zin in breien gekregen? Reserveer hier een boek.
Edith

Geen opmerkingen:

Een reactie posten