dinsdag 27 februari 2018

Stof, hitte, vliegen en moord...

"De boerderij had de dood al vaker gezien en de vleesvliegen waren niet kieskeurig. Zij zagen weinig verschil tussen een kadaver en een lijk."

De droogte
Deze literaire thriller van de Brits-Australische Jane Harper speelt zich af in de Outback van Australiƫ.
In het plaatsje Kiewarra worden vader, moeder en kind dood gevonden en alles wijst erop dat de vader, Luke Hadler, moeder en kind heeft vermoord en daarna zelfmoord heeft gepleegd.
Jane Harper
Aaron Falk, federaal politieagent in Melbourne, is bevriend met Luke en komt voor de begrafenis terug naar het dorp van zijn jeugd. Dit is de eerste keer dat hij weer terug is maar voelt zich niet echt welkom vanwege gebeurtenissen in het verleden.Veel bewoners, merendeel boeren, hebben een kort lontje in deze moeilijke tijd met de langdurige droogte die zoveel effect heeft op hun land en de dieren. Aaron telt de uren totdat hij het stadje weer mag verlaten maar ongewild raakt hij betrokken bij het onderzoek naar de dood van de Hadlers en gaat samen met de plaatselijke brigadier Raco op onderzoek uit. Zou de dood van een vriendinnetje jaren geleden iets te maken hebben met de dood van de Hadlers? Alle scenario's passeren de revue en alle mogelijkheden staan nog open.

Vorige week heb ik De droogte gelezen/geluisterd via de luisterbiebapp van mijn mobiel. Binnen korte tijd bevond ik mij aan de andere kant van de wereldbol met een temperatuurverschil van 40 graden. Dit hielp helaas niet om op warm te blijven hoewel ik ondanks de kou toch de neiging had een omweg te fietsen, het boek had mij in zijn greep en wilde me niet meer wilde loslaten.

De weg naar Kiewarra.... (in mijn verbeelding)

De droogte kun je lezen via de App van de Luisterbieb of door het te reserveren in onze catalogus

Ingeborg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten