vrijdag 5 september 2014

Before The Dawn

Feel it
In 1978, ik was vijf, was daar ineens Kate Bush. Muziek uit mijn jeugd waar ik nog steeds diep van onder de indruk ben.
Twitter ontplofte in maart jl. toen bekend werd dat ze weer ging optreden, voor het eerst sinds 1979. En ik ontplofte toen het me lukte om twee kaartjes te bemachtigen voor het tweede optreden op woensdag 27 augustus. Hoe omschrijf ik het gevoel, de achtbaan van emoties van die avond? Ik doe een poging met referentie naar 50 Words for Snow, de laatste cd van Kate Bush.

50 Words for Kate
Spectaculair. Mindblowing. Kippenvel. Unbelievable. Theater. Popconcert. Tranen. Blackbird. Sensationeel. Verbluffend. Indrukwekkend. Awe-inspiring. Groots. Mind-boggling. The Ninth Wave. Sky of Honey. Note-perfect. Sensationeel. Spellbinding. Krachtig. Geniaal. Stunning. Uplifting. Audacious. Extraordinary. Mind-bending. Ongelooflijk. Eigenzinnig. Verbluffend. Gedurfd. Bedlam. Baffling. Jaw-dropping.
En het absurde besef dat dáár, op dat podium, Kate Bush staat. En dat ik erbij ben.


Luisteren hoe Kate Bush nu klinkt? We hebben zowel de eerste als laatste cd's in collectie.

Sanneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten