vrijdag 10 maart 2017

Voor wie alle Scandinavische spannende boeken uit heeft...

Franse schrijvers
De afgelopen periode heb ik een paar spannende boeken gelezen van Franse schrijvers. Als ik zin heb in een spannend boek kom ik vaak uit bij een Scandinavische roman en ik merk dat leners er ook regelmatig naar vragen in de bibliotheek. Maar voor diegenen die inmiddels alles gelezen hebben of toch eens iets anders willen dan is een titel van één van hieronder genoemde Franse schrijvers echt de moeite van het proberen waard.




Bernard Minier: van douanebeambte naar schrijver. Hij heeft inmiddels drie dikke romans geschreven sinds 2011 en zijn alle drie zeer spannend! Ik heb alleen nog de eerste gelezen maar manlief heeft ze allemaal al uit, kon er niet mee stoppen! Lees ze wel op volgorde van uitgave want ze hebben wel verband met elkaar.



Fred Vargas, pseudoniem voor Fréderique Audouin-Rouzeau, mixt spanning, humor en historie met als resultaat misdaadromans van allure. Ze gaan over de wat chaotische commissaris Adamsberg en zijn intrigerende collega’s met in iedere titel weer nieuwe misdaden. Ze heeft inmiddels vele titels geschreven en je hoeft ze niet op volgorde te lezen.






Michel Bussi heeft negen titels op zijn naam staan maar er zijn er nog maar twee vertaald. Zwarte lelies ben ik op dit moment met veel plezier voor Welkboek.nl aan het lezen. De spanning wordt langzaam opgebouwd en de beroemde schilder Claude Monet heeft hier de hoofdrol. Ik ben er van overtuigd dat er meer titels in de toekomst worden vertaald. Helaas, mijn Frans is niet goed genoeg om de onvertaalde versies te lezen dus ik zal geduldig moeten wachten...


Al deze titels kun je reserveren in de catalogus:
Voor Fred Vargas klik hier
Voor Bernard Minier klik hier
Voor Michel Bussi klik hier

Ingeborg Roos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten